بازدید کننده 3574 سه شنبه 7 تیر 1401 گروه: عمومی چاپ

گوگل اوایل امسال اعلام کرد اپلیکیشن Google Hangouts را برای کاربران سرویس اشتراکی Workspace از دسترس خارج می‌کند و آن‌طور که ورج می‌نویسد، هم‌اکنون فرایند مهاجرت کاربران نسخه‌ی رایگان Hangouts به سرویس Google Chat نیز آغاز شده است.

گوگل در اطلاعیه‌ای جدید می‌گوید کاربرانی که هنوز از نسخه‌ی موبایلی Hangouts استفاده می‌کنند، نوتیفیکیشنی برای مهاجرت به اپلیکیشن Chat دریافت خواهند کرد.

اگر از کاربران سرویس‌های قدیمی گوگل بوده‌اید، نباید Chat را با GChat (یا Google Talk) که چند وقت پیش از رده خارج شد، اشتباه بگیرید. این شرکت اولین بار در سال 2018 به برنامه خود برای انتقال کاربران از Hangouts به Chat اشاره کرد. این قابلیت سپس در سال 2020 به‌صورت رایگان در دسترس تمام کاربران قرار گرفت.

گوگل می‌گوید کاربرانی که از طریق نسخه‌ی تحت وب جیمیل از Hangouts استفاده می‌کنند تا ماه آینده‌ی میلادی نوتیفیکیشن مهاجرت به Chat را دریافت نخواهند کرد. وب‌سایت سرویس Hangouts تا ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گوگل می‌گوید حداقل یک ماه قبل از انتقال وب‌سایت Hangouts به سرویس Chat، این موضوع را به کاربران اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

فعالیت سرویس Google Hangouts پاییز امسال متوقف می‌شود

نکته‌ی سردرگم‌کننده این است که Google Chat با GChat (یا Google Talk) که اوایل ماه جاری میلادی فعالیتش به پایان رسید، فرق دارد. Hangouts در ابتدا قرار بود نسخه‌ی جدیدتر GChat باشد، اما هر دو این سرویس‌ها سرانجام به پایان راه رسیدند. گوگل نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به برنامه‌هایش برای انتقال کاربران Hangouts به سرویس Chat اشاره کرده بود.

اگر همچنان مشغول استفاده از Hangouts هستید، نگران نباشید؛ چون گوگل چت‌های شما را به‌صورت خودکار به Google Chat منتقل خواهد کرد. گوگل همچنین به شما امکان می‌دهد با استفاده از سرویس Takeout یک کپی از تمامی داده‌های خود در Hangouts دانلود کنید.

گوگل به‌منظور ترغیب کاربران برای مهاجرت به Chat اعلام کرده است که یک‌سری قابلیت‌ جدید نظیر امکان برقراری تماس مستقیم به این سرویس اضافه می‌کند.

این نخستین باری نیست که گوگل فعالیت یکی از سرویس‌هایش را به پایان می‌رساند. این شرکت بارها نشان داده که اگر سرویس‌هایش مورد استقبال واقع نشوند، صرف‌نظر از قدمت سرویس، فعالیت آن را متوقف می‌کند.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید